Som virksomhedsejer leder man altid efter nye måder, hvorpå man kan forbedre sin virksomhed. Læs med her og få tre gode råd til, hvordan du kan forbedre din virksomhed og dermed forbedre din chancer for succes.

Saml det hele ét sted

Når man er en lille enmandsoperation kan man godt tillade sig at have en lille smule rod i ens system. Den eneste arbejder, man skal stå til regnskab overfor, er jo én selv og som regel er man godt selv klar over:

  1. Hvad man laver
  2. Hvornår man skal lave det
  3. Hvor man kan finde informationen, man skal bruge for at kunne lave dit arbejde.

Men efterhånden som virksomheden vokser sig større og får flere medarbejdere handler det om at få et mere stilrent system, hvor det er hele er overskueligt og alle ved præcis hvordan de skal finde frem til den rette information. På den måde fremmer du produktiviteten i din virksomhed og undgår, at der begås dumme fejl eller forsinkelser.

time to market

Brug time to market

Det er desuden en god ide at samle al din viden om virksomheden og workflow ét sted, som for eksempel time to market programmet.

Du kan lære mere om time to market på Encode.eu samt hvordan du kan bestille det til din virksomhed. Time to market princippet er kun ét blandt mange forskellige tilbud på nettet. Prøv derfor at søge lidt mere efter nogle andre tilbud, hvis du gerne vil danne dig et bedre overblik over af dine muligheder.

Time to market er et begreb, der fortæller noget om, hvor lang tid det tager, før en ny ide ender med at være et færdigt produkt. Det kan godt tage lang tid, og vejen til det endelige produkt kan godt være snoet og besværlig. Derfor er det en meget god ide at holde styr på hele processen med et redskab, der er designet specielt til formålet.

Vær det gode eksempel for dine ansatte

Dine ansatte ser meget til dig som deres leder for virksomheden, når det kommer til at finde ud af, hvad der er, og hvad der ikke er acceptabelt i virksomheden. Du har meget stor indflydelse over den kultur, som der bliver skabt i dit firma. Og det er derfor vigtigt, at du nøje overvejet hvilken opførsel, du har overfor og foran dine ansatte.

Du sætter standarden for både tonen, opførsel og påklædning på din virksomhed. Dine ansatte vil i høj grad prøve at følge dit eksempel og hvid du for eksempel viser respekt overfor dine ansatte vil de i højere grad også prøve at møde dig og hinanden med respekt.

Omvendt kan du – hvis du ofte skælder ud på dem eller er hård i dit to leje – skabe en mere negativ kultur på arbejdspladsen.

Hvis du ender med at få inkorporeret nye systemer og være en god leder, har du meget gode chancer for at ende med en succesfuld virksomhed.